Hirdetés

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvad a Karlovarské Minerální Vody Csoportba

2015-05-10 07:09:08

A 2015 áprilisában kötött megállapodás értelmében a Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvad a Central European Mineral Water Holdingba (CEMW), amely a cseh Karlovarské Minerální Vody Csoportot (KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályit tulajdonló Balogh Levente közös vállalata. A tranzakció eredményeképpen Balogh Levente a Holding meghatározó kisebbségi tulajdonosává vált, továbbá betölti a közös vállalat elnöki pozícióját is.

A Central European Mineral Water Holding az a projektcég, amelyen keresztül a KMV 2015 márciusában megvásárolta a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t. A mostani tranzakció folytán pedig a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-ben ismét magyar tulajdonos jelent meg.

 

Balogh Levente a Szentkirályit évek óta magyar bázisú multinacionális céggé szerette volna építeni, és a további fejlődést szakmai tőke bevonásában látta. A kívánt szakmai tőkebefektetőt Magyarországon nem találta meg, ezért esett választása az olasz Pasquale családra.

 

A Pasquale család az olasz piacon vezető pozíciót betöltő Acqua Vera márka felépítésével és a KMV-n keresztül a több mint százéves cseh Mattoni márka újbóli felvirágoztatásával szerzett hírnevet magának. Antonio Pasquale 1991-ben költözött Csehországba. A KMV-nél jelentősen modernizálta a palackozó technológiát, átalakította a marketinget és átszervezte a vállalatot. Ennek köszönhetően a cseh vállalat teljesen újjáépült és Közép-Európa vezető ásványvízgyártójává nőtte ki magát. Fia, Alessandro Pasquale 2008-ban csatlakozott a családi céghez és hozzákezdett a vállalat nemzetközi terjeszkedéséhez. A KMV Csoport, melynek 750 alkalmazottja van, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban és Ukrajnában van jelen, illetve további 20 országba exportálja termékeit.

A Pasquale család üzleti filozófiájának alapeleme, hogy helyi partnerekkel, helyi menedzsmenttel dolgozik együtt minden országban, ahol piacra lép. A család számára kiemelten fontos, hogy tisztelettel bánjon az egyes országok vízkincsével. Ebből a filozófiából következik, hogy a KMV nem globális, univerzális márkákat épít, hanem a helyi márkák nemzeti karakterét erősíti.

A Holding az anyavállalattal és annak érdekeltségeivel európai léptékben is meghatározó társasággá válik, évi több mint egymilliárd liter értékesítésével az ásványvíz és ásványvíz alapú termékek területén.

Forrás: commedia.hu