Hirdetés

Az olvasást népszerűsíti az étteremlánc

2014-04-03 14:05:00

Új Happy Meal könyvprogram indul a magyar McDonald's-ban: labirintusmese, ismeretterjesztés és interaktív digitális könyvek.

Áprilistól a hazai McDonald's a már jól ismert játékok mellett új mesekönyvét is ajánlja a Happy Meal menük vásárlóinak - adta hírül a márka sajtóközleménye. A "Dóri és Marci nyomoz" a 6-10 éves korosztálynak szól, és kifejezetten a hazai közönség részére született, fiatal magyar írónő és grafikus munkája. A mesekönyv része a McDonald's olvasást népszerűsítő programjának, amelynek keretében az európai éttermek 2012 óta ismeretterjesztő zsebkönyveket, tavaly óta pedig interaktív digitális könyveket is kínálnak a Happy Meal menük vásárlóinak.

Az Európa-szerte 2012-ben elindított program jóvoltából 38 országban évente összesen több mint 32 millió könyv került a gyermekekhez és családjaikhoz. Magyarországon a McDonald's első hazai fejlesztésű könyve, a "Dóri és Marci nyomoz" 260 ezres példányszámmal jelenik meg. A Tessloff Babilon kiadó gondozásában megjelenő, színes, keménytáblás kötet egy fiatal szerzőpáros, Mán-Várhegyi Réka író és Timkó Bíbor grafikus munkája. A könyvet jelképes, 390 forintos áron, április 1-től vásárolhatják meg a vendégek a Happy Meal menük mellé.

A "Dóri és Marci nyomoz" labirintustörténet. Vagyis az olvasók az egyes epizódok végén maguk dönthetik el, milyen irányba folytatódjanak a kalandok. Ráadásul a történet többféleképpen is véget érhet. Mindez lehetővé teszi a szülő és gyerek közötti játékot, a párbeszédet, amely az olvasás szakértői szerint is az olvasóvá válás fontos mozzanata.

Olvasóvá válni

A gyermekek olvasóvá válása óriási hatással van személyes érzelmi fejlődésükre, a folyamat sikerét vagy kudarcát pedig társadalmi méretekben érzékeljük, vallják az olvasás szakértői, Tari Annamária pszichoterapeuta és a Magyar Olvasástársaság, akik tanácsadóként működnek közre a hazai programban. "A korai életévek olvasási élményei nyomán alakul majd a fantázia, a kreativitás, ami leginkább a felnőttkor érzelmi életét fogja befolyásolni" - magyarázza Tari Annamária -, "ez pedig a későbbi személyiségfejlődésben egy nagyon fontos kérdés: miképp alakul majd a jövő generációjának az érzelmi háztartása, empátiája, belső lelki homeosztázisa. Az olvasás abban is szerepet kap majd, mennyire lesz fejlett valakinek a szókincse és a kifejezőkészsége."

A Magyar Olvasástársaság az olvasás kérdésének komoly társadalmi jelentőségére igyekszik felhívni a figyelmet. "Ahol az esti mesélés jellemző otthon, ott szinte természetes, hogy a gyerek rendszeres olvasó lesz, akinek van kedvenc írója, kedvenc könyve. Az olvasáshoz kapcsolódó beszélgetések, a rendszeres &187;kérdezz-felelek&171; pedig jelentősen befolyásolják a beszédértés, a szóbeli szövegalkotás fejlődését is" - állapítja meg Gombos Péter, a Társaság elnöke. "Nemzetközi összevetésekben látszik, hogy egy-egy ország nemzeti jövedelme közvetlen összefüggést mutat az adott ország szövegértési színvonalával" - teszi hozzá a szakember.

A program három pillére

A McDonald's könyvprogramja sikeres helyi kezdeményezések után 2012-ben lépett ki a nemzetközi színtérre. A program középpontjába az ismeretterjesztést állították: a hazai közönség is kézbe vehette a világhírű Dorling Kindersley "Csodálatos világ" című zsebkönyvsorozatát, amely a "Dóri is Marci nyomoz" mellett az idei könyvprogramban is újra a Happy Meal ajánlat része lesz. Emellett tavaly augusztus óta valamennyi Happy Meal menühöz egy ingyenesen letölthető elektronikus könyv is jár.

 

Forrás: www.marketinginfo.hu